Margherita C.

玛格

© Margherita C.

Powered by LOFTER

*图片来自le galion官网

前调|佛手柑,柑橘,绿含羞草,葵子种子

中调|鸢尾,皇家百合,玫瑰,白松香

后调|阿特拉斯雪松,琥珀,麝香


在香水店只在纸上试的时候,我还心想着真是只清爽到不行的鸢尾,试纸上能明显的闻到佛手柑,很多鸢尾都逃不过一股古老的脂粉味,闻久了让人心生厌烦。

而这只1937年的鸢尾,上身之后琥珀的存在感加强的不少,增添了许多醇香。鸢尾和琥珀的味道结合的恰到好处,让鸢尾多了些年代感,像只永生花。颇有点厚重感,是个非常稳重又张扬的味道(ps:几乎所有的香水味在我身上都会变得有点张扬,这个要看个人。)我认为比较适合夜晚正式场合或者穿着优雅长裙时首选,或者夏天白日一身白裙。

貌似不太适合上学【闭眼】但我上学还是会喷——


官方对于这只鸢尾的介绍:

In 1937, the fashion designer Cristobal Balenciaga moved to Paris. In the same year, Jacques Fath presented his first collection to the public and the first “Carré” Hermès was launched. The “Marie -Claire“ women’s magazine is published for the first time. The French actress Arletty and Ginger Rogers became beauty ambassadors. Amelia Earhart flew around the world solo and then mysteriously disappeared over the Pacific Ocean. The Trocadero was built for the Paris universal exposition.

In the same year Paul Vacher launched his first single flower fragrance - Iris. An ode to the delicate and subtle flower, recreated from the original formula in a very elegant manner; an interpretation of the essence of the Art Deco period.

Iris, queen of the powdery notes, is distinguished equally by top notes of green mimosa from the south of France and ambrette seed. Royal lily and rose magically combine with the powdery iris to warm the Atlas cedar and oriental amber.
A fragrance embodying French chic with a natural elegance.

官网价格为100毫升140欧,在沙龙香中不算价格太高的,非常值得入手。

我相信喜欢鸢尾的人会喜欢这支香水。

我是何其敬业的写手,为了写个文我都去买了只香水(虽然我原本是想入的)我不管夸我夸我就更文


评论(11)
热度(35)
2016-07-24